DeForrest Brown, Jr. & AbuQadim Haqq
Exhibition "Techno Worlds"

AbuQadim Haqq, Leo Rodrigues and Hector Rubilar, Drexaha breaking the chains of slavery © © AbuQadim Haqq, Leo Rodrigues and Hector Rubilar AbuQadim Haqq, Leo Rodrigues and Hector Rubilar, Drexaha breaking the chains of slavery © AbuQadim Haqq, Leo Rodrigues and Hector Rubilar

The Timeline of Black Exodus Technology

The Timeline of Black Exodus Technology (2021) ist eine audiovisuelle Übertragung des Illustrators AbuQadim Haqq und des Rhythmusanalytikers DeForrest Brown, Jr. Sie situiert Techno-Künstler*innen aus Detroit konzeptionell in einem jahrhunderteübergreifenden, multigenerationalen Epos mythologischer Science-Fiction, das am Ende der Zukunft angesiedelt ist. Sorgfältig mit Details ausgeschmückte Illustrationen und stereophone Poetik nähern sich innerhalb eines rhythmischen Systems an und synchronisieren Stimmungen und Szenarien in verschiedenen Abschnitten der Geschichte Schwarzer Klangkriegsführung und Heimreise. Sie erweitern so die Welt, die Haqq in seinem 30-seitigen Kunstbuch The Technanomicron aus dem Jahr 2008 sowie der Graphic Novel The Book of Drexciya aus dem Jahr 2019 entworfen hat, mit Brown, Jr.s Buch über die Geschichte des Technos, Assembling a Black Counter Culture aus dem Jahr 2021.

Biography

DeForrest Brown, Jr. is an ex-American theorist, journalist and curator. He produces digital audio and extended media as Speaker Music and is a representative of the Make Techno Black Again campaign. His work explores the links between the Black experience in industrialised labor systems and Black innovation in electronic music. On Juneteenth of 2020, he released the album Black Nationalist Sonic Weaponry on Planet Mu; Primary Information will publish his first book, Assembling a Black Counter Culture, in 2021.

AbuQadim Haqq is a Detroit based illustrator, futurist, and the founder of Third Earth Visual Arts. Haqq’s artworks can be seen all over the world on classic Detroit Techno record labels such as Transmat and Underground Resistance. Most recently, he released a 76-page graphic novel entitled “The Book of Drexciya” that express the Afrofuturist mythology envisioned by James Stinson and Gerald Donald.

Top